it's hurt me !


Hai semua !! assalamualaikum..hee..knp?nmpak aku mcm epy 
Semacam je eah..hisy..x de laa epy mane pun..hurm..nak citer pengalaman
aku time SPM nih..haha ! macam yang sedia maklum..sebelum exam
ary tuh aku demam..tp aku demam ary selasa 30/10/12..lame lgy
kan nak exam..x risau mane laa kan sbb aku klu demam x de lah melarat
sampai seminggu..ary jumaat balik coz nak jmpa mak ayah laa kan..
nak mntak restu laa katakan..selama 3 hari kat rumah,,keje aku Cuma baring je..
tau kenapa?ntah laa..badan aku rasa lemah sngt..nak kata demam lagy,,x panas pulak badan aku..
juz selesema ngan batuk2 je la..pas tuh ary ahad balik asrama..malam tuh baru bukak buku BM..
esok nye mula lah perjuangan aku sebagai budak SPM..
petang isnin tuh pulak,aku ngan budak2 nih pegy skola bab cikgu ad buat kelas..
balik kelas kol 7.00 malam..nasib baik lah kiteorg da solat asar..
balik tuh cm biasa lah..pegy mandi..pas tuh masuk dorm..cm biasa..
bukak pintu locker..then,,guess what ??aku terpijak something yang
menggetarkan jiwa aku sejak aku form 2..grrr..aku terpijak LEBAH !!
ape lagy..kena sengat la..pergh ! mnjerit aku kat situ..nasib baik lah
aku bukan jaguh jerit..kalau tak,,sampai ke sekolah boleh dengor
suara aku..fuhh ! walawei,,sakit giler beb ! x tipu..saniah suruh aku
buang bisa nya..aku tekan lah jari kaki aku yg kena sengat tuh..
tapi tak boleh..sakit..badan aku dah mula bintik2 merah dah..
pas tuh Jiha ngan Nina bawak aku turun bawah bab nak tunggu ustaz
nak g hospital..dah tiba hospital tuh,,terus duduk kat kerusi roda..
dah x leh jalan dah..badan aku pun dah mnggigil dah..tahan sakit punye
pasal..masuk kat dlm bilik emergency tuh,,boleh pulak doktor tuh tanye
aku mcm2..dah laa tngh tahan sakit,,nak jawap lagy soalan2 tuh semua..
pas tuh doktor tuh sruh aku baring..mula2 dia kate,,
tahan siket klu sakit bab nak msukkan air..hurm ok lah..aku tahan..pas tuh ad sorang akak tuh datang..
dia kata dia nak cucuk tangan aku ngan jarum..waa !! aku takut kena inject !!
fuh ! akhirnya aku kena 4 suntikan termasuk untuk masukkan air tady..
pas tuh aku kena baring kat situ adalah dlm 15-30 minit gitu..
pas tuh doktor benarkan aku balik..naik lagy atas kerusi roda tuh..malu
laa jugak bab org semua tengok..haha!lepas amik ubat,,kiteorg terus
balik oztel..naik je atas katil,,aku terus je baring..x tahan derr..tp sebelum
aku dibenarkan tido,,aku kena sumbat dulu dengan ubat..fuh ! nasib baik
laa boleh telan..pas tuh baru tido..tp sbnrnye x leyh tido..sakit beb..
Allah je yg tau sakit nye kaki aku time tuh..asyik terbangun jela..tp
Doktor peribadi aku tuh (Nina),,suruh aku baring je..haha ! ntah mcm
mane akhirnye aku terlelap jugak..esok nye aku bangun pagi..eh..
rasa teruja siket sbb kaki aku dah tak berdenyut2 mcm mlm tdy..yeaahh!
dah boleh masuk dewan amik paper BI !!mati2 aku ingat kan kena
kuarantin..haha ! tp still bengkak n sakit siket laa..pagi tuh aku jalan
dah macam org patah kaki laa pulak..hee..dgn bersandle bagai..
n pagi tuh jugak baru aku nak hafal BI..mmg cannot go laa kan..
aku masuk dewan pagi tuh dengan perasaan redho je la..
hurm..dah nasib aku..hari nih da kurang
bengkak kat kaki nih..n mula lah gatal2..cm biase..adat kena sengat..
tuh laa kisah yg aku tak ley lupa time SPM nih..hope result aku ok..n
satu lagy aku nak cakap,,MATH semalam senang ! Alhamdulillah..
aku dapat buat..tp x tau laa betol ke x..hehe..wish me luck for the next
paper keyh ! n x lupe gak..kepada kengkawan aku yg dah tolong aku tuh,,
tengzz sngt2..jasa korng mmg x dapat aku balas..klu korng x de,,
mzti aku pun dah x de dah skrng nih.. tengzz !            


cm nih laa bentuk lebah yg dah sengat aku tuh..*agaknye laa..*
                    


tunggu ap lagi ? jum komen... :)

Daisypath Anniversary tickers

No comments:

Post a Comment

 
© Copyright | All Right Reserved by Site Owner